loading...
سایت مذهبی هیئت هادویون شهرستان سبزوار
هادویون بازدید : 5 شنبه 26 بهمن 1392 نظرات (0)

وقتی شروع به تولید سوخت بیست درصد کردیم، گفتیم بیایید ببینید، بازرسان آمدند و دیدند، این بازدید با فتنه 88 همزمان و عصبانیت آنها بیشتر شد، در نتیجه تحریم‌ها را شدید کردند و گرنه ما به‌دنبال غنی سازی بیست درصد نبودیم، اکنون برخی می‌گویند بیست درصد می‌خواهیم چکار؟ به ما می‌دهند، درحالی‌که اگر می‌خواستند بدهند، چرا آن موقع نیامدند؟

روایت کوثری از کارشکنی ها امریکا و انگلیس در روند غنی سازی 20 درصد در کشور:
وقتی شروع به تولید سوخت بیست درصد کردیم، گفتیم بیایید ببینید، بازرسان آمدند و دیدند، این بازدید با فتنه 88 همزمان و عصبانیت آنها بیشتر شد، در نتیجه تحریم‌ها را شدید کردند و گرنه ما به‌دنبال غنی سازی بیست درصد نبودیم، اکنون برخی می‌گویند بیست درصد می‌خواهیم چکار؟ به ما می‌دهند، درحالی‌که اگر می‌خواستند بدهند، چرا آن موقع نیامدند؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمد اسماعیل کوثری، نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز جمعه بیست و پنجم بهمن ماه در نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی(با رویکری بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی(با رویکردی بر مدیریت و حسابداری) که به‌همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و سازمان بسیج دانشجویی در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی سیزدهم آبان تهران برگزار شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی انرژی هسته‌ای، موشک و پیشرفت آنچنانی نداشتیم و به کشوری هم تجاوز نکرده بودیم اما دشمنان جنگ را به ما تحمیل کردند زیرا احساس کردند یک انقلاب فرهنگی اتفاق افتاده است.

وی افزود: دشمنان دو عامل رهبری و مردم را در محاسباتشان درنظر نگرفته بودند و خیال می‌کردند می‌توان امام خمینی(ره) را هم خرید اما فکر نمی‌کردند که حتی با تحمیل جنگ، امام(ره) محکم‌تر و مصمم‌تر می‌شود، امام(ره) مردم را مدیریت و سازماندهی کردند و به آنها امیدواری دادند.

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) موضوع اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی را مطرح کردند، اظهار داشت: عربستان می‌گوید ما خادم الحرمین هستیم اما دقیقا درحال پیاده کردن سیاست‌های آمریکا و اسراییل است.

کوثری اظهار داشت: در سال 1380 تا 1382 به نتایج خوبی در بحث آزمایشگاهی هسته‌ای رسیدیم و توانستیم اورانیوم را غنی سازی کنیم و به دلیل این‌که عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بودیم، به آنها اطلاع دادیم، دوسال فعالیت هسته‌ای را تعلیق کردند و ما داوطلبانه پذیرفتیم، پس از روی کار آمدن دولت جدید دوباره کار آغاز شد تا جایی رسیدیم که آنها مانع تراشی کردند.

وی ادامه داد: در سال 2010 به آژانس بین المللی انرژی اتمی نامه دادیم که ما سوخت بیست درصد می‌خواهیم، در آن زمان 1756 کیلو اورانیوم 5/3 و پنج درصد تولید کرده بودیم، اعلام کردیم می‌خواهیم سوختش را عوض کنیم، آژانس به سه کشور آمریکا، روسیه وفرانسه نامه نوشت و به آنها اعلام کرد که به ما سوخت بیست درصد بدهند، این کشورها با هم به توافق رسیدند که با شروطی این کار را انجام دهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این سه کشور گفتند شما 1756 کیلو اورانیومی که غنی کرده‌اید را بدهید، تا ما هم سوخت بیست درصد به شما تحویل دهیم، ما گفتیم بر چه اساسی؟ ما عضو آژانس هستیم و قانون آن را هم به‌طور دقیق عمل می‌کنیم، در نهایت قرارشد حداکثر 1200 کیلو از اورانیومی که غنی کرده بودیم را به آنها بدهیم، گفتند باید در استانبول ترکیه آن را تحویل بدهید، برزیل و ترکیه هم واسطه شدند.

کوثری ابراز داشت: بحث‌ها ادامه پیدا کرد و به اینجا رسید که مسؤولان ما قبول کردند، رهبر معظم انقلاب وارد شدند و فرمودند اگر این مقدار اورانیوم را به استانبول بردید اما آنها سوخت بیست درصد را نیاوردند و نگذاشتند که اورانیوم را برگردانید چکار می‌کنید؟ اگر راست می‌گویند در ایران تحویل می‌دهیم، آنها هم سوخت بیست درصد را اینجا بیاورند.

وی گفت: آنها فهمیدند دست‌شان را خوانده‌ایم و گفتند نمی‌دهیم، ما گفتیم بر چه اساسی؟ ما هم به این سوخت برای تولید دارو نیاز داشتیم، شهید علیمحمدی و شهید شهریاری گفتند ما می‌توانیم سوخت بیست درصد را تولید کنیم، موقعی که با اطمینان گفتند می‌توانیم، رهبر معظم انقلاب به تیم فرمودند به خارجی‌ها بگویید دو ماه به شما فرصت می‌دهیم اگر آوردید، تعویض می‌کنیم اگر نیاوردید، خودمان تولید می‌کنیم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که آنها خیال نمی‌کردند ما بتوانیم سوخت بیست درصد را تولید کنیم، افزود: وقتی شروع به تولید سوخت بیست درصد کردیم، گفتیم بیایید ببینید، بازرسان آمدند و دیدند، این بازدید با فتنه 88 همزمان و عصبانیت آنها بیشتر شد، در نتیجه تحریم‌ها را شدید کردند و گرنه ما به‌دنبال غنی سازی بیست درصد نبودیم، اکنون برخی می‌گویند بیست درصد می‌خواهیم چکار؟ به ما می‌دهند، درحالی‌که اگر می‌خواستند بدهند، چرا آن موقع نیامدند؟

کوثری افزود: وقتی سال 1359 از همین جایگاه(لانه جاسوسی) جلسه گذاشتند که آمریکایی‌ها را تحویل دهیم، قرار شد دارایی‌های مسدود شده ما را برگردانند اما از 2/11 میلیارد دلار، 9/2 میلیارد دلار آن را برگرداندند.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب 10 ماه پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم مجوز مذاکره را داده بودند، گفت: این‌طور نبود که با روی کار آمدن دولت یازدهم مذاکرات آغاز شده باشد، دولت آقای روحانی آن را علنی کرد، اینطور نبود که از مذاکره ترسی داشته باشیم اما این‌که یک طرف زور بگوید، قبول نداریم.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که پیشرفت‌های هسته‌ای به دلیل تلاش دانشمندان عزیز کشورمان بوده است، گفت: اگر حرفی با تیم مذاکره کننده هسته‌ای داشته باشیم، به خارجی‌ها ربطی ندارد.

کوثری گفت:امام خمینی(ره) در پایان قرن بیستم رحلت کردند اما فرمودند قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک ذلت خواهد نشاند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما در باره سایت چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 127
  • بازدید کلی : 81,473